}

Jom Click beramai2.. ~wink~

 Baby Birthday Ticker Ticker

Ammar Jr.

 Baby Birthday Ticker Ticker

Friday, December 23, 2011

Cabaran iPad MySuperKids #4

Salam..

Untuk2 korang2 yang memang baca entry dalam blog ni, sure korang tau yang kitaorg baru celebrate kitaorg punya ulang tahun kedua kan?

Tapi aku x der citer pun camner kitaorg celebrate.

Sebab aper tak mau citer, sebab citer yang sedih..huhuhu.

Tapi bila cabaran no 4 ni pasal kesihatan, so aku nak citer gak lah walaupun sedih.

Bukan nak minta simpati tau, just nak bagitau apa yang rasanya semua orang dah tau betapa pentingnya KESIHATAN tu.

Ok..kita cerita ikut situasi tau.

Situasi pertama. 

Berlaku sehari sebelum hari ulang tahun. Watak utama bukan pasangan yang menyambut ulang tahun tu. Sabtu aritu kitaorg gi melawat adik aku kat PCMC. Yee..Prince Court Medical centre. Hospital yang bertaraf hotel. Excited ok bila encik usrule kata "jom gi melawat dak Kidot". Ye la, tak pernah lagi gi PCMC ni. Semua orang cakap best. So, tengahari tu kitaorg gi berempat. Adik aku yang sorang lagi tu join. 

Masa amik adik aku (Ina), dia kata Kidot mau coklat. Coklat ok! Tak padan ngan baru lepas operate appendix.  Nafsu x hingat..heheh. Tapi kitaorg ikut kan je la. Aku siap bawa lagi brownies kartika sari Bandung mari punya.

Sampai je kat sana, ok la, not bad gak hospital dia. Tak rasa macam kat hospital.

Kidot cerita dia x boleh makan. Tapi boleh order makan yang lazat2 taraf hotel. At the end, Zul (husband) dia yang makan..heehe

Yang lagi best, sabtu malam tu sepatutnya kitaorg ader gathering makan2 beramai2 di De Arab Cafe. So, terpaksalah diorg dgr cerita jek. Si Zul ok jek, sebab dia dapat makan best2 kan. Yang bengang adalah si Kidot la. Atas meja dia pun ader pelbagai coklat, tapi dia hanya dapat tengok sahaja. Tapi kitaorg takderla kejam nak makan coklat2 tu. Mau nangis dia kalau kitaorg ramai2 makan kat situ. Walaupun ada niat macam nak buat camtu..  :)

Moral of the story kat sini, kalau dah sakit tak kira la hospital berapa bintang pun ko duduk still x dapat nak menikmati kenikmatan makanan kat situ.

Situasi kedua

Hari Sabtu sebelum gi PCMC tu, encik usrule ader bagitau dia rasa macam demam. Dan aku pun takda lah fikir dia teruk sangat. Cuma masa kat PCMC tu muka dia merah. Bila on the way balik tu dia drive keta tak macam selalu. Sampai aku rasa macam nak muntah. 

Kitaorang singgah beli tapau nasi ayam. Encik usrule kata dia x larat nak makan kat kedai. Bila sampai kat rumah je, dia terus baring. So, aku suruh dia tidur dalam bilik sebab kitaorg tengah tunggu kedatangan Pakcik and makcik aku sekeluarga dari Kuantan. Nanti dia x selesa plak nak tidur sebab kitaorg kalau dah berjumpa memang sangat havoc tau.

Bila encik usrule bangun, kitaorang terus gi klinik. Balik dia makan ubat dan rest. Malam tu kitaorang semua gi makan-makan. Dia bagitau aku dia x dapat menikmati makanan yang dia makan.

Esoknya..ye..esoknya di mana hari ulang tahun kitaorang ye kengkawan. Encik usrule tanya nak gi mana? Nak hadiah apa? Aku ajak dia gi Sunway pyramid (nak ajak gi jauh-jauh) takut dia x larat. Rupa-rupanya Sunway pyramid tu pun dia tak larat..huhuhu

And kitaorg keluar nak cari lunch pukul 6 lebih!

Pastu ingat nak gi makan best-best, sekali encik usrule takder selera daaa..

Nak gi buffet..dia kata nanti dia makan skit jek..huhuu

Last-last kitaorg makan kat foodcourt Giant tu jek. Giler sedih!!

KAt situ bila2 pun boleh makan.

Tapi..mengenangkan suami yang x sihat, aku redha je la. Dia pun mungkin rasa bersalah sebab x der selera terus ajak aku gi beli kek secret recipie. Sorang satu slice. Jadila...

dan moral of the story yang sama juga, bila sakit semua yang nikmat dah tak jadi nikmat..

Sila lah jaga kesihatan..untuk anda dan orang2 di sekeliling anda.. ~wink~



Entri ini ditulis untuk cabaran #2 iPad MySuperKid yang direviu oleh  Group B juri  Nor Haryati Yahaya     dan ditaja oleh Vitamin Semulajadi

2 comments:

adventure mama said...

sedey2..tamo saket da lagik..heheh

MyRule said...

takper..dapat dok spital mahal..dapat coklat banyak...dapat bunga..dapat..dapat aper lagi?..muahahha