}

Jom Click beramai2.. ~wink~

 Baby Birthday Ticker Ticker

Ammar Jr.

 Baby Birthday Ticker Ticker

Thursday, September 29, 2011

Nursery or Nanny 2

Nursery

1. Ammar dah pandai jalan and sangat aktif. Pagi2 mau duduk depan umah tgk buu.. (lembu) segerombolan jalan gi tempat rumput. Kalau terlepas..sure nangis. Mau tgk ayam. Mau tgk bebudak gi school. Mau tgk motor lalu lalang.

2. Ammar boleh main sorang2 tapi kena ader org yang dia nampak. Tak kisah lah orang layan dia ke tak. Janji ada orang.

3. Disebabkan kat umah mak aku hanya ada mak, nenek, encik usrule and adik aku, Ammar jadi x pandai bergaul ngan kanak2 sebaya dia. Niat hati nak bermain2 tapi abis dilepuknyer kawan tu. So, dia perlu kengkawan sebaya disekelilingnyer.

4. Disebabkan dah setahun, aku rasa sudah perlu untuk Ammar berdikari. Pergi nursery. Have a fun. Enjoy.

5. Di nursery banyak xtvt. So dia akan berlajar lain dari persekitaran rumah.

Nanny

1. Lebih tumpuan. Itupun kalau dapat nanny yang tak jaga ramai.

2. Suasana rumah yang Ammar dah biasa. Sebab b4 ni dia hanya membesar kat rumah.

err..dua jek?

Ader lagi kot.heheh

Kami mungkin pilih Nursery. Sebab aku mau Ammar bergaul and berlajar dengan rakan2 sebaya dia. Have fun and emjoy xtvt yang ada. Kalau nanny, susah skit kot nak buat xtvt. Kawan plak kalau ader sorang dua jek. Err..kalau ramai..terlarat ke nanny tu nak jaga reramai?

Lagipun aku fikir, cane kalau ader org smoking kat dalam rumah tu? Smoking kat luar takderhal la kan. And kalau ader anak2 nanny tu yang buruk laku?

Then sure nanny tu kena masak..kena layan hubby and anak2 dia kan....

Argghhh!!! susah gak kan.. :)

No comments: